dilluns, 8 d’abril de 2013

10 CONSELLS BÀSICS PER APRENDRE A FER ESQUÍ DE FONS SKATING

Tot i que s’acaba la temporada d’esquí de fons, és un bon moment per començar a plantejar-se nous reptes i treballar els fonaments per tal assolir aquests, com per exemple a prendre el pas patinador o skating . Per a mi aquest és l'estil de l'esquí de fons on es gaudeix més de la sensaciío del lliscament, sobretot quant es dominen tots els diferents passos, especialment l’anomenat 1:1 que consisteix a empènyer amb els pals i els braços cada vegada que es patina amb un esquí.
Malgrat que aquest estíl està sovint asociat a la necessitat de disposar d' un bon estat de forma física o una excel.lent capacitat de resistència, aquests fets es poden compensar amb una bona tècnica de patinatge. Fins i tot i ha qui convina passos de la tècnica clàssica i del skating amb uns esquís d'aquest tipus.

Per tal d'assolir un bon nivell de la tècnica d'execució d'aquest estil i per tal de facilitar l'aprenentatge per a tothom us ofereixo 10 consells bàsics per començar a patinar damunt la neu:

  1. Començar amb uns uns patins curts per tal de faciliar millor la coordinació necessària per patinar amb els esquís. També tindrem més control dels esquís a canvi però de sacrificar el lliscament, cosa que pot ajudar a les persones no iniciades en el mon de l'esquí. Aquest procés pot variar d'unes hores a uns dies, depenent de la capacitat d'aprenentatge de cadascú i per tant, us recomenaria llogar aquests primer parell d' esquís.

  2. Aprendre a patinar amb patins de línia. No es tracta només de ser capaços de moure'ns amb uns patins, sinó d’arribar a ser capaç de patinar damunt d’un sol patí, experimentant la sensació de transferir el pes del nostre cos d’un patí a l’altre, tot mantenint l'equilibri necessari per lliscar.

  3. Prendre consciència de la importància dels cantells interiors dels esquís, perquè aquests seran els nostres frens i el nostre motor. Per poder patinar cal empènyer amb força amb el cantell interior de l'esquí, perquè si intentem patinar amb l'esquí pla, aquest ens lliscarà cap el costat contrari i no podrem fer força per patinar. Un bon exercici pot consistir en intentar patinar de bon començament només amb els cantells interns i obrir els esquís per les puntes i tancar les espàtules com si fòssim un pingüí. Però el cantell a més a més ens proporcionarà seguretat, doncs ens serà molt necessàri per frenar tot fent cunya i per poder controlar els esquí per evitar que aquests llisquin cap els costats, amb la conseqüent sensació d'inestabilitat que aquest fet ens provocarà.
    Cal prendre molta consciència de dominar el cantell dels nostres esquís i també dels gestos corporals que ho faciliten, com és una bona flexió dels turmells i dels genolls i sobretot del fet d'empènyar cap endins la cama de l'esquí.

  4. Treballar diferents exercicis de propiocepció ens garantiran una bona capacitat per poder lliscar damunt d’un sol esquí, capacitat necessària per disposar d'un bon equilibri del nostre cos, per tal de gaudir del patinatge.

  5. Cal augmentar progressivament la llargada dels nostres esquís a mesura que controlem la nostra tècnica de patinatge. Cal facilitar el màxim la lliscada dels nostres esquís per tal de minimitzar l’esforç físic per patinar. Es tracta doncs d' anar a la recerca del mínim esforç per la màxima lliscada. La mida que adequada dels nostres esquís be marcada per el nostre pes, cada fabricant recomana una llargada d'esquís en funció d'aquest. Tot i que en esquís de gama alta es pot jugar també amb la duresa del pont de l'esquí. Com més flexin el nostres esquís, es a dir com més a prop del terra estiguin menor serà la nostra capacitat de lliscar. Car cercar l'equilibri entre el lliscament i el control.



  6. El fet de patinar amb uns pals i uns patins de línia ens pot anar molt bé per aprendre els diferents moviments de braços implícits en cada pas de l'estil patinador. El fet que els patins de rodes de línia no ens llisquin cap els costats quant patinem i només ho facin endavant, ens permet de centrar-nos en el treball de coordinació de braços i cames. Aquesta simplificació ens ajudarà molt i molt a dominar les diferents tècniques, especialment la de 1:1


  7. Cal transferir tot els moviments i gestos apresos als esquís, el més aviat possible. De fet no cal seguir aquests consells fil per randa, d'una manera líneal. En molts casos caldrà convinar-els, caldrà aprofitar per exemple sesions d'entrenament lluny de la neu o a mitjans de setmana, per patinar amb patins o esquís de rodes per tal de transferir aquests aprenentatges el cap de setmana. Emprar uns esquís de rodes pot ser una gran ajudar per millorar la vostra tècnica de patinantge, doncs les temporades d'esquí de fons solen durar poc temps i cal aprofitar la resta de l'any per consolidar o realitzar nous aprenentatges.

  8. Parafineu els vostres els esquís, es a dir feu-ne el manteniment necessàri per conservar-els en el millor estat possible, però sobretot que estíguin preparats per lliscar damunt la neu. Recordeu que com més llisquin aquests, menor serà l'esforç que vosaltres haureu de fer i major serà la satisfacció.

  9. Feu sessions de d'esquí sense pals, cerqueu pistes fàcils o recorreguts curts, per poder patinar sense pals. D'aquesta manera fixareu l'atenció en les vostres cames i els cantells dels vostres esquís. Es tracta de millorar al màxim possible la tècnica de patinatge doncs sovint l'ús de la força que fem amb els pals fa que oblidem aquesta. En determinades situacions caldrà una exigència molt gran de forçaper poder avançar i amb els braços no n'hi haurà prou, a més a més que acabarem excessivament fatigats. Si volem esquiar amb el mínim esforç i la màxima lliscada, cal empènyer de braços, però sobretot amb els esquís. Per poder superar pujades sense fatigar-se cal doncs una bona tècnica de patinatge amb els esquís.


    Finalment el darrer consell, el que en fa 10 és el de que gaudiu al màxim del lliscament!.

-->
-->

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada