dimarts, 1 de juliol del 2014

Tot preparant una nova temporada d'esquí de fons

Primer de tot vull aclarir que quan parlo de preparar una temporada d'esquí de fons,  no ho faig des d'una perspectiva esportiva o competitiva, sinó que ho faig amb la intenció de gaudir al màxim de lliscament. Els meus temps de competidor ja han quedat enrere, molt enrere, jo de fet quan surto en bicicleta, per exemple no surto a entrenar, surto a gaudir de l'activitat sense cap més objectiu que el  de millorar la meva condició física. Millorar doncs la meva capacitat de resistència em permetrà esquiar més hores seguides durant la temporada hivernal,  això vol dir senzillament gaudir més i més de l'esquí de fons.


Per fer aconseguir això necessito fer esports de resistència i també algun treball de tonificació muscular que em permeti defugir de les maleïdes lesions. Faig bicicleta de muntanya amb la intenció de millorar el meu sistema cardiovascular i també per tonificar especialment el quadriceps, grup que m'ajudarà a adoptar una bona posició sobre els esquís, tot protegint els meus genolls. També faig natació, perquè m'agrada molt experimentar la sensació de lliscament dins de l'aigua, i a més a més assoleixo  una bona tonificació del tronc i dels braços. Amb aquestes dues practiques puc estar fent esport sense comprometre les meves articulacions, gràcies a la manca d'impactes, i també faig un treball de resistència muscular de la pràctica totalitat del cos. Finalment faig sessions de roller ski, per acabar d'assolir un bon treball de resistència necessària per la temporada d'esquí de fons, però sobretot ho faig per les molt agradables sensacions que em produeix aquesta pràctica esportiva, molt similars a les de la neu, sempre i quant es desenvolupi per pistes de terra compactades. Fer un bon treball d'estiraments, d'exercicis de propiocepció per tal de millorar l'equilibri i d'exercicis específics per tonificar abdominals i lumbars, seran el complement ideal a una setmana de practica esportiva rica i plena d'agradables sensacions i estímuls per el meu cos.

                       

Us deixo una petita mostra d'una de les moltes sortides a patinar amb els meus esquís de rodes, activitat que us recomano molt i molt, per la gran similitud amb una sortida d'esquí de fons.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada